Oldalak

Népszerű bejegyzések

2012. július 10., kedd

INTERJÚ: Magyar Éva


~ Mit jelent számomra a JELNYELV?
Sajnos nem ismerem mert, 2007-ben siketültem meg teljesen  és addig az orvosok sem közölték velünk, ezt a tényt.


~ Mit gondolok a hallókészülékről? Mennyire fontos számomra?
A halló készülékek sokat jelentenek és segítenek nekem, bár kicsit zavar, mert ha nem látják akkor nem veszik észre ezt a kis hiányom (csak kiengedve hordom a hajam).


~ Halló vagy siket iskolába járok?
Halló iskolába járok. Át mehettem volna egy másik iskolába, csak nem tudom, hogy akkor a céljaimat mennyire befolyásolta volna ez az egész.


~ Halló közösség vagy siket?
Halló közösségben élem az életem, a családtagjaim hallók, a barátaim hallók, de van egypár siket és nagyothalló ismerőseim is, csak őket sajnos nem ismerem személyesen.


~ Mi/k a kedvenc hobbi/jaid?
Kedvenc hobbijaim az állataim, a fotózás, és az írás. 


~ Megbántad-e, hogy siket vagy?
Nem bántam meg, mert így tudom értékelni azt, amit más nem, az apró csodákat is észre veszem, jobban figyelek a környezetemre és a körülöttem lévő csodákra.


~ Számodra mik az előnyök a siket életben?
Nem hallom mikor a hátam mögött kibeszélnek, bár így is tudom, hogy miről van szó. Szájról olvasok és több dolgot láttok, mint a környezetem tagjai. Másképp itélem meg a világot, mert egy kicsit én is más vagyok. Senki sem tökéletes.


~ Számodra mik a hátrányok a siket életben?
Nem mindenki fogadja el könnyedén ezt a kis különbséget, a gépi hangok érzékelése nehezebb, a madarakat se hallom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése